katalogi czy ulotki reklamowe

W każdym biurze powinno znaleźć się miejsce na wiadomości dla klientów. Można je umieszczać na tablicy ogłoszeniowej, ale sporo ludzi widząc rząd zadrukowanych stron nie będzie miało ochoty sprawdzać co na nich jest napisane. Część osób jednak woli uzyskać rzetelne informacje bezpośrednio od pracownika biurowego, dlatego to na jego biurku muszą znaleźć się materiały informacyjne takie, jak katalogi czy ulotki, ponieważ są to materiały najpowszechniej używane w biurach do pracy z nabywcami. Na podstawie katalogu pracownik biura może pokazać potencjalnemu klientowi jaka jest obecna propozycja firmy lub na jakie promocje klient może liczyć wybierając daną opcję. Ponadto na katalogach muszą pracować biura podróży, bowiem w taki sposób mogą pokazać klientowi zdjęcia z miejsc, do których sprzedają wycieczki. Widząc zdjęcia zarazem atrakcji turystycznych, hoteli lub zabytków, które można odnaleźć w konkretnym miejscu klient szybciej zdecyduje się na zakup wycieczki, niż kiedy tylko pracownik powie mu, że w tym miejscu będzie miał zapewniony nocleg w trzygwiazdkowym hotelu a z okna będzie miał widok na Morze Czerwone. Z tego powodu katalogi potrzebne są w pracy z klientem, lecz nie tylko w biurach turystycznych, także salony sukien ślubnych mogąpracować z katalogami, szczególnie, gdy
przyszła panna młoda chce mieć unikatowy projekt, wtedy salon może zapewnić jej dostęp do kreacji zagranicznych autorów za pośrednictwem katalogu. Również sklepy bardzo często wydają gazetki reklamowe, które są formą katalogu, aby klient po zrobieniu zakupów wrócił jeszcze raz po towary pokazane w takim folderze. Bardzo często w biurach czy sklepach można znaleźć też stojaki reklamowe, na których ułożone są materiały promocyjne, głównie ulotki, które są najbardziej treściwe dla klientów.